Küba 7-Remedios&Jardines Del Rey&Santa Clara

Küba gezimizin son durakları Jardines Del Rey olarak adlandırılan adalar bölgesi, küçük ve şirin bir kasaba Remedios ve Che'nin şehri Santa Clara...

Camagüey'den kuzeye, adalar bölgesi olan Jardines Del Rey'e doğru yola koyulduk. Amacımız bir gün adalardan birinde kalıp ertesi gün yol üzerindeki Santa Clara'yı görüp Havana'ya dönmekti. Önceden kalacak yer ayarlamadığımız için sürprizlerle dolu bir yolculuk yine bizi bekliyordu. Camaguey'den yol bir hayli uzun, yaklaşık 4 saat sürüyor. İlk durağımız, adalara karadan geçiş yolunun başındaki küçük kasaba Caiberien oldu. Şöyle bir etrafa göz attık ama pek hoşumuza gitmedi burası. Direkt Cayo Santa Maria isimli adaya geçmeye karar verdik. Adalara bazı noktalardan kara yolu yapmışlar, bizim Cunda Adası gibi ve fakat geçişlerde kontrol var. İlk defa polis durdurup pasaport kontrolü yaptı. Adalardan Amerika'ya kaçışlar olabiliyormuş bu yüzden işi sıkı tutuyorlar.

Jardines Del Rey isimli takım adalardan oluşan bu bölgede, beş yıldızlı tatil köyleri bulunuyor. Tıptı turistlerce çok revaçta olan ama bizim uğramadığımız Varadora gibi. Bu bölgedeki en ünlü adalar Cayo Coco, Cayo Santa Maria ve Cayo Guillermo. Cayo Coco yolumuza ters olduğu için Cayo Santa Maria'yı tercih ettik. Adadaki tesislere ulaşmak yaklaşık 40-50 dk sürüyor. Birkaç tesise sorduk ama fiyatlar uçuk geldi, kalmayınca günlük denize girmek için de kullandırmıyorlar. Hava da kapalı ve hafif yağmurlu olunca değmeyeceğine karar verip geceyi geçirmek üzere Remedios'a doğru yola çıktık. Programsızlığın acısını biraz burada çektik zira o günümüz neredeyse yollarda geçti.
Remedios'a vardığımızda akşam olmak üzereydi, kalacak yerimizi ayarladıktan sonra yemek için dışarı attık kendimizi.
Kaldığımız yer yine bir casa particular oldu, bilgilerini aşağıda belirtiyorum, günlük iki kişilik oda 25 CUC. Zaten Havana dışındaki şehirlerde tüm casalarda oda fiyatı böyle, Havana'da 30 ve üstü. Kahvaltıyı tüm casalarda kişi başı 5 CUC'a veriyorlar.

Casa Cary
Jose A.Pena #54/Maceo y B.Gonzalez Remedios (0142) 396455

Remedios

Remedios küçük ve şirin bir kasaba. Yüzyıllık Yalnızlık'taki karakterlerden de birinin adı. Küçük bir meydanı ve bir kilisesi var. Yemek fiyatları çok çok ucuz. Büyük şehirlerde 3-5 CUC olan kokteyller burada 2-2,5 :)

Meydanı bir dönüp yemek yiyebileceğimiz bir yer araştırdık, zaten tüm aktivite burada, bir-iki artistik otel restoranı vardı, orada fiyatlar daha yüksek, biz daha mütevazi ve yerel halkın gittiği bir yer seçtik. Kiliseye yüzünüzü döndüğünüzde sağdaki köşede. Standart Küba yemeklerini çok ucuza yiyebilirsiniz.

Gittiğimiz gün çocuk festivali gibi bir şey vardı. Meydan giderek hareketlendi, çoluk çocuk tüm halk buraya toplandı. Biz de yemek sonrası meydanın karşı köşesindeki bir barda keyifle kokteyllerimizi yudumlayıp eğlenceye ortak olduk.

Remedios'da eğlence için hazırlanan dev pasta

Ertesi gün kahvaltı sonrası yine düştük yollara. Son durağımız, Che'nin şehri olarak bilinen, anıt mezarının ve müzesinin bulunduğu Santa Clara. Yol yaklaşık bir saat sürdü.
Santa Clara devrimin önemli şehirlerinden biri, mutlaka uğranması gerek diye düşünüyorum ama kalınmasına gerek yok, bizim gibi geçerken uğrayıp birkaç saat geçirebilirsiniz zaten Che'nin mezarı ve müzesi dışında pek de görülecek bir şey yok.

Santa Clara Che'nin Müzesi

Santa Clara, Küba’nın orta yerinde yer alıyor ve Villa Clara bölgesinin de başkenti. Bu nedenle Küba Devrimi’nde kritik bir rol üstlenmiş. Che Guevara burayı alınca, Castro tüm ülkede zafer ilan etmiş. Bundan sonra burası Che'nin şehri olarak anılmaya başlanmış.

Müzeyi gezip şehir merkezinde küçük bir tur attıktan sonra, öğlen yemeği için bir şeyler atıştırdık ve Havana'ya doğru yola koyulduk. Yol yaklaşık 3 saat sürdü, akşama doğru önceki konakladığımız Casa olan Maria'nın evine varmıştık.

Küba'daki son iki gecemizi tekrar Havana'da geçirdik. Sona bıraktığımız Devrim Müzesi'ni ertesi gün gezebildik. Vedado'daki son akşam yemeğimiz de kapanış için iyi bir tercih oldu. Hem fiyatları uygun hem de leziz. Hotel Libre'nin hemen arka sokağında, Fonda La Paila adı, güzel et yapıyorlar.

Fonda La Paila Rest

Son gün hava alanına giderken de meşhur Devrim meydanına uğradık. Malum orada fotoğraf çektirmeden dönmek olmaz :)

Devrim Meydanı Havana

12 günlük Küba gezimizin sonuna geldik, başka gezilerde görüşmek üzere adios amigos :)