Güney İtalya-Amalfi Kıyıları

02-08 EKİM 2014

Sorrento, Capri, Positano, Amalfi, Ravello, Pompei, Napoli

Amalfi (Costiera Amalfitana), baş şehri Napoli olan Campania özerk bölgesinin güney batı kıyılarındaki sahil şeridine verilen addır. Sorrento ile Salerno arasındaki yaklaşık 50 km’lik kıyı şeridinde Positano, Praiano, Conca Dei Marini, Amalfi, Atrani, Ravello, Minori, Maiori ve Vietri Sul Mare gibi birçok irili ufaklı kasaba bulunur.

Amalfi kıyılarında yaptığımız bir haftalık geziden işte izlenimler...

1.GÜN
Sabah 6:20 uçağı ile Münih'ten aktarma yaparak 11 civarı Napoli'ye ulaştık. İlk durağımız olan Sorrento'ya ulaşmak için, hava alanından kalkan The Curreri otobüslerini kullandık ve 1,5 saatlik yolculuktan sonra ilk otelimize ulaşmıştık.

Otobüs güzergahları ve saatleri için firmanın sitesi:

Güneybatı İtalya sahilindeki şehirlerin hemen hemen hepsi kayalıklar üzerine konumlanmış durumda bu nedenle şehirler arası yollar çok virajlı, mümkün mertebe bu yolculukları denizden yapmak daha az sarsıntılı ve hızlı olacaktık.

Sorrento'da kaldığımız yer B&B Casa Reale isimli, genç bir çift tarafından işletilen sıcak bir aile pansiyonuydu; temiz, bakımlı ve her yere yürüme mesafesinde. Öğlen yemek için önerdikleri yer de gayet güzel yerel bir lokantaydı.

Sorrento kocaman limonları, limonlu dondurması ve meşhur İtalyan likörü limoncellosu ile ünlü ama bunları tüm Güney İtalya'da da bulmak mümkün. Güney İtalya demişken bu bölge domatesleri ve acı biberleri ile de isim yapmış durumda. Kurutulmuş olanlarından alıp eve götürebilirsiniz.

Sorrento pazarı
Akşam yemeği için önerim sahile inmek, manzara çok güzel, irili ufaklı balık lokantaları mevcut, gözünüze kestirdiğiniz birine oturabilirsiniz, biz en salaş olanını seçmiştik, pişman olmadık.

Sorrento sahili

Sorrento sokakları

2. GÜN
Ertesi gün kahvaltı sonrası Hydrofoil feribot ile Capri adasına geçtik. Feribotun yanaştığı yerin adı Marina Grande yani Büyük Liman. Capri'nin asıl meydanı olan Piazzetta’ya ise füniküler veya otobüsle çıkılabilir.

Ana Capri'ye çıkarken fünikülerde

Piazzetta’ya geldiğiniz anda etraftaki şıklıktan ve zenginlikten Capri'de olduğunuzu hemen anlıyorsunuz. Ada oldukça sosyetik ve popüler, bu durum fiyatlara hemen yansıyor haliyle!
Kaldığımız yer Piazzetta meydanına çok yakın, basit ama uygun fiyattaydı, çoğu yeri yürüyerek dolaştık ve fakat denize girilecek koylara gitmek için otobüse binmek gerekiyor. Uzun kalınacaksa tekne ile ada etrafında dolaşan günlük turlar da var.
Öğlen yemeğini otobüsle ulaştığımız Ana Capri'deki bir koyda yer alan sahil lokantası Lido del Faro'da yedik, biraz pahalı ama her şey çok lezzetli, özellikle makarnalar :)

Lido del Faro

Yemek sonrası akşama kadar denizin ve güneşin tadını çıkararak dinlendik, alıştığımız gibi kumsal değil, kayalıklar üzerinde bir plaj ama deniz çok güzeldi.

Capri'den kareler:

Meşhur Faraglione kayalıkları

3. GÜN

Sorrento'dan geldiğimiz Capri'den Positano'ya gitmek üzere ayrılıyoruz. Öğlene kadar Capri içinde gezindiğimiz için Positano'ya ancak öğleden sonra varabildik. Bizi yine kayalıklara oyulmuş harika evler karşıladı.

Positano sahili

Positano özenli, estetik mimarisi ve manzarası ile büyüleyici bir şehir.

Otelden Positano manzarası

Otellerin çoğu böyle bir manzaraya sahip. Positano kesinlikle romantik bir şehir.

Akşam yemeğini sahildeki bir balık lokantası olan Ristorante La Cambusa'da yedik. Deniz ürünleri ve makarnalar çok güzeldi yine :)

Tüm bu güzelliklere rağmen Positana'da kötü bir sürpriz yaşadık maalesef. Tüm otel ayarlamalarını Booking'den yapmıştık. Positano'daki otelimiz bizim tatile başladığımız günlerde konaklamayı doğrulamak üzere bir mail göndermiş, biz bu maili görmediğimiz ve cevap veremediğimiz için otel (Il Gabbiano) rezervasyonu iptal etmiş! Bayan Rottenmeier gibi bir otel yöneticisi ile nafile konuşmaya çalıştık, olan olmuştu, daha fazla stres yapmayalım 6 kişi bu saatten sonra yer bulamayız diyerek teklif ettiği son iki odaya razı olduk, kızlar ve erkekler olarak haremlik selamlık yaptık o gece :) Tüm bu olumsuzluklara rağmen otelin ve özellikle manzarasının çok güzel olduğunu belirtmeliyim :)

Bu arada konuyu Booking'e de otel yorumlarına da şikayet olarak yazdık, kusura bakmayın demekle yetindiler!

4. GÜN
Positano'dan sonraki durağımız, bölgeye de adını veren Amalfi oldu. Yolcu tekneleri (ferry) ile yaklaşık 25 dk da ulaştık. (otobüs 50 dk sürüyormuş)

Positano'ya göre Amalfi küçük ama mütevazi bir güzelliğe sahip, daha az turistik ve daha ucuz :)
Otelimiz Amalfi'nin ana meydanı olan Piazza Duomo'da idi (Hotel Fontana). Küçük bir yer olduğu için zaten her yer yürüme mesafesinde.

Piazza Duomo-Amalfi

Diğer şehirler gibi Amalfi de bir sahil kasabası. İki tane ana plajı var, biri merkezde herkesin ilk tercihi ve kalabalık olan, diğeri ise 10-15 dk'lık yürüme mesafesindeki yan koy olan Atrani:) Biz tabi ki uzak ve sakin olanını tercih ettik. Atrani bir meydanı, kilisesi ve meydanı çevreleyen bir iki ufak kafesi olan küçük bir balıkçı köyü havasında.

Merkezdeki plaj- Amalfi

Atrani'ye giderken-Amalfi

Atrani Plajı-Amalfi

Akşam olduğunda Piazza Duomo'da ve etraftaki kafelerde da bir hareketlenmeye başlıyor. Yemek öncesi aperitif bir şeyler içip etrafı seyretmek pek keyifli.

Limoncello alışverişi için en doğru yer Amalfi, yerel bir üretici olan Antichi Sapori'nin küçük dükkanını ana meydanda görmemeniz mümkün değil.

5. GÜN

Amalfi'den sonra bir dağ köyü olan Ravello'ya doğru otobüsle yola çıktık, dağ yolu, bol virajlı ama manzara enfes.
Zenginliği her halinden belli olan Ravello; T.S Elliot, Virginia Woolf, Lawrence, W. Churchill ve daha bir çok ünlüye ev sahipliği yapmış. Besteci Wagner de Parsifal operasının bir bölümünü 1880'de burada bestelemiş, 1953’ten beri anısına Villa Rufola konser alanında her yıl klasik müzik festivali düzenleniyor ki burada muhteşem bir manzara eşliğinde konser izlemek çok ayrı bir keyif olmalı. Biz maalesef yapamadık çünkü Eylül sonu itibariyle açık hava konserleri son buluyormuş:(

Ravello Müzik Festivali-Villa Rufola

Villa Rufola bahçeleri ile de ünlü ama biraz tırmanışı göze alırsanız Villa Cimbrone'nin daha etkileyici olduğunu söylemeliyim.

Villa Cimbrone-Ravello

Ravello'da kaldığımız yer Casa Vacanze Vittoria, tek katlı apart odaları ve ortasında geniş bir bahçesi olan çok şirin bir yerdi, tavsiye ederim.

6.GÜN

Ertesi gün Ravello'dan Pompei'ye gitmek üzere yola çıktık. Toplu taşıma ile bu yolculuk iki-üç aktarmalı olarak yapılabilir ama biz hem vakit kazanmak hem de valizlerle indi bindi yapmamak için 6 kişilik van tipi bir taksi tuttuk, yolculuk yaklaşık 1 saat sürdü.
Valizleri girişteki emanet ofisine bırakıp lavların yok ettiği antik kenti gezmeye koyulduk.
Pompei

Pompei'den sonra otobüs ile son durağımız olan Napoli'ye doğru yola koyulduk, yol yine 1 saat civarında sürdü.

Tüm o güzel, şirin, küçük kasabalardan sonra Napoli büyük, kalabalık ve eski şehir ağırlığı ile karşıladı bizi.

Napoli

Napoli ile ilgili iki konu var belirtmek istediğim; b
irincisi, İtalyan'ın şaraptan sonra birada da iddialı olduğunu keşfetmemiz. Akşam yemeği öncesi bir şeyler içmek için tesadüfen oturduğumuz yerde rastladık bu biralara, blonde, dark, ale çok çeşitte ve markada...

İkincisi, Napoli pizzasının gerçekten anlatılan kadar olduğu ve işte pizza budur dedirttiği...

Il Pizzaiolo del Presidente

Napoli'de son gece konakladığımız yer ise tarihi bölgede yer alan, üç odalı bir apartman idi, B&B della Corte. Hiç ingilizce bilmemesine rağmen bize işaretlerle her şeyi anlatan çok tonton bir sahibesi var, yan dairede oturuyor zaten kendisi de, bize turistik olmayan sokak arasında küçük bir lokanta tavsiye etti, bir şef ve bir garsondan oluşan bu lokantada menü yok, o gün şef ne yaptıysa onu yiyorsunuz, her şey çok lezzetliydi. Maalesef adını notlarında bulamadım ama aynı yerde konaklarsanız sizi yönlendireceklerdir :)

Napoli'deki adını unuttuğum muhteşem lokanta, şef ve yardımcısı ile :)

Bir yazının daha sonuna geldik...
Yeni maceralarda görüşmek üzere...