Tayland 1.Bölüm:Phuket, Phi Phi

6-15 EKİM 2013 TAYLAND

Romantik bir gezi isteyenler için doğru adreslerden bir de Tayland. Özellikle bizim gibi çıkış amacınız balayı ise :) Doğa, deniz, eşsiz kumsallar, lezzetli yemekler ve bol masaj sizi bekliyor:)

10 günlük gezimiz 6 Ekim 2013 Pazar günü 16:30 Emirates uçuşu ile başladı. Uygun bilet bulmak bu tür uzak geziler için önemli bir konu. Biraz araştırma, biraz da erken alım ile fiyatı bayağı aşağılara çekmek mümkün. Biz en uygun uçuşu Emirates'de bulduk. Dubai aktarmalı bir uçuştu ama aktarmalar arası süre çok kısa olduğundan sıkıntı çekmedik. Havayolunundan da çok memnun kaldık. (THY'den daha rahat ve konforlu idi.) Ertesi sabah 08:30 gibi Bangkok'taydık. Tatile Phuket'ten başlamayı tercih ettiğimizden, 11:40'daki Bangkok-Phuket uçuşu ile yola devam ettik ve saat 13 gibi Phuket'e vardık. Biraz uzun bir yol oldu ama balayı olmasından mı aktarmalardan mı nedir hiç yorulmadık :)
Havaalınından bizi tanıdık bir seyahat acentesinin aracı aldı ve otelimize kadar bıraktı. Böyle bir imkan yoksa taksi tercih edilebilir, çok pahalı değil. Tayland'da zaten pahalı olan birşey yok :)

Oteldeki bitki örtüsü :)
Phuket'teki 4 gecelik konaklamamızı Mövenpick Karon Beach'de yaptık, botanik park gibi kocaman bir bahçe içinde çok güzel bir oteldi. Bungalov odalarını özellikle tavsiye ederim.
Karon Beach aynı zamanda oradaki önemli plajlardan ve yerleşim yerlerinden biri, adanın tam orta noktası gibi, şehir merkezine taksi ile 15 dk.da ulaşmak mümkün, aynı şekilde diğer taraftaki Phuket Kasabası da 20 dk uzaklıkta.
Plajlar adanın batı ve güney kısımlarında toplanmış durumda, en ünlü ve kalabalık plajı da Patong. Eğer bizim gibi sakinlik arıyorsanız Karon ve Kata plajlarını tercih edebilirsiniz. Bang Thao ve Surin plajlarında ise daha lüks konaklamak isteyenler için onlarca otel mevcut.
Bizim orada bulunduğumuz Ekim ayı aslında mevsim olarak çok uygun değildi bu nedenle denize Phi Phi adası dışında giremedik ve ara ara da yağmura maruz kaldık. Plajlarda kırmızı bayrak varsa girilemez olduğunu gösteriyor ki bizim olduğumuz dönem hep kırmızı bayrak vardı. Dev dalgaları görünce zaten anlıyorsunuz neden kırmızı bayrak olduğunu. Kasım-Şubat arası mevsim olarak en uygun zaman.

Patong Plajı
Patong aynı zamanda adanın yeme&içme, alışveriş ve eğlence merkezi. Alışveriş için irili ufaklı birçok dükkan sağda solda sıralanmış durumda, ayrıca bir de Jungceylon isimli alışveriş merkezi var, burada mağazaların yanı sıra birçok da lokanta bulunuyor, gözünüze kestirip girebilirsiniz.
Yeme içme demişken, Tayland'a gitmeden önce çok sayıda insandan orada aç kalacağımız uyarıları gelmişti, açıkçası hiç kalmadık tam tersi kilo alıp geldik:) Bizim gibi deniz ürünlerine meraklıysanız aç kalacağınızı hiç sanmıyorum. Ayrıca dünya mutfağından da güzel örnekler bulmak mümkün.

Patong eğlence hayatı, Bangla Caddesi, Go-Go Barları
Patong'da yemek yemek için iyi alternatiflerden biri Sea Food Restaurant, balık pek tercih etmeyin derim, okyanus balıkları pek bizim damak tadımıza uygun değil ama kabuklu deniz ürünlerini çok güzel yapıyorlar.

Phuket Kasabası Çin Tapınağı
Gezilecek yerlerden biri de Phuket Kasabası. Her tarafta Çin tapınaklarını görmek mümkün ayrıca bir de daha çok çin yemeklerinin satıldığı açık pazarı var, çok değişik yemekler tatmak mümkün. Gittiğimiz dönemde vejetaryen festivali vardı. Kutlamalar sırasında transa geçip vücutlarına çeşitli delici cisimler sokuyorlarmış ama neyse ki biz görmedik.

Phuket Kasabası açık pazarı
Wat Chalong en görkemli Budist tapınağı. Tapınak önünde ve etrafta ölmüşlerin ruhları için çatapat patlatmak da ilginç ritüellerinden biri.
Bunun dışında diğer gezilecek yerler olarak; Kelebek Bahçesi, Orkide Bahçesi, Khao Phra Milli Parkı, Bang Pae Şelalesi sayılabilir. Eğlence hayatına gelince, çok sayıda bar ve gece kulübü mevcut, ayrıca kabareler ve şovlar da bulunuyor: travesti kabaresi Simon Cabaret ve Fantasia Show gibi.

Ma Ya Bay
Phuket'e kadar gelmişken Leonardo Di Caprio'nun Beach filminin de geçtiği meşhur Phi Phi adalarını da görmek gerek. Phuket'ten günübirlik turlarla adaları gezmek mümkün. İki tür feribot var, hızlı olanı tercih etmekte fayda var zira yaklaşık 1,5-2 saat uzaklıkta. Phi Phi iki adadan oluşuyor, Ko Phi Phi Don ve Ko Phi Phi Leh. Ana ada olan Ko Phi Phi Don'da konaklama imkanı da bulunuyor.

Beach film setinden kalıntılar

Rang Yai Island

Tayland'daki en meşhur konuların başında kuşkusuz masaj geliyor, bu işi gerçekten iyi biliyorlar, adım başı masaj salonu var, ayrıca otellerde de bu hizmet sağlanıyor.